piątek, 12 października 2012

Single lady pumpkin millet pancakes- placuszki jaglano-dyniowe


Jak już wspominałam, obecnie bez dyni żyć nie potrafię :) Prawie każdy mój dzień zaczynam od owsianki lub kaszy jaglanej z dynią i dodatkami. I choć nadal bardzo mi takie zestawienie smakuje, to jednak znużenie nim powoli wdarło się do mego życia. Postanowiłam więc użyć tych samych składników, zmieniając jednak formę w jakiej będą podane. I zamiast aromatycznej paćki otrzymałam stertę przepysznych placuszków ;)

Pomysł zaczerpnęłam z książki "Joy the Baker Cookbook" Joy Wilson, gdzie można znaleźć przepis na Single Lady Pancakes, czyli naleśniki singielki. Nie ma w nich jednak nic, co nagle zmieniłoby mój stan cywilny- po prostu podane zostały proporcje na taką ilość placuszków, które wystarczą dla jednej osoby :) Pozmieniałam to i owo, a właściwie wszystko, i otrzymałam jedne z najlepszych pancake'ów! I twierdzę tak nie bez powodu, bo smakują zupełnie, jak ciasto dyniowe- są mięciutkie, puszyste, wilgotne w środku, aromatyczne, rozpływające się w ustach... Mmmmniam! A jakby tego było mało, placuszki są mega zdrowe i można się nimi zajadać do woli bez wyrzutów sumienia :) I od razu robi się miło na samym początku dnia!



Placuszki jaglano-dyniowe
proporcje dla 1 osoby

  • 1/3 szklanki (80ml=50g) mąki jaglanej,
  • 2 łyżki (30ml=15g) mąki owsianej,
  • 1/2 łyżeczki (2,5ml) proszku do pieczenia,
  • szczypta soli,
  • 1/2 łyżeczki (2,5ml) mielonego cynamonu,
  • 1/4 łyżeczki (1ml) mielonego imbiru,
  • 1 łyżka (15ml=20g) miodu,
  • 5 łyżek (75ml=120g) puree z dyni (opis jego przygotowania można znaleźć przy przepisie na ciasto dyniowe ),
  • 1/4 szklanki (60ml) mleka (u mnie ryżowe waniliowe).
Zacznij rozgrzewać patelnię na małym ogniu- najlepiej taką z nieprzywierającą powłoką, abyś mógł/mogła smażyć placuszki bez tłuszczu. Jeśli jednak takiej nie posiadasz, konieczne będzie smażenie z dodatkiem oleju, mieszanki oleju z masłem lub masła klarowanego (ghee).
W misce wymieszaj mąkę jaglaną, mąkę owsianą, proszek, sól, cynamon i imbir. W osobnej miseczce zmieszaj miód, puree z dyni i mleko. Wlej płynne składniki do sypkich i wymieszaj łyżką (kilka grudek może pozostać- przy "produkcji" pancakes i muffinów grudki są mile widziane). Kiedy patelnia będzie już dobrze rozgrzana, zwiększ płomień na średni i łyżką nakładaj porcje ciasta, a następnie delikatnie je rozsmaruj. Gdy spód placuszków będzie dobrze przypieczony, a wierzch stanie się matowy (jakby nie był już surowy), spróbuj delikatnie podważyć łopatką placuszki. Jeśli nie będą się przyklejać, oznacza to, że są gotowe, by je przewrócić na drugą stronę. Dosmaż z drugiej strony i przełóż na talerz.
Można podawać polane miodem, syropem klonowym czy syropem z agawy, choć same w sobie placuszki są wystarczająco słodkie. Dodatek owoców czy masła orzechowego na pewno się sprawdzi :)  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...