sobota, 27 lipca 2013

Wilgotne babeczki czekoladowe


Pyszne babeczki! Wyglądają może niepozornie, ale są bardzo wilgotne i bardzo czekoladowe (byłam na prawdę zdziwiona, że tak mała ilość czekolady może dać tyle smaku!). Przepis zaczerpnięty tym razem od Nigelli. Oryginalnie jest to przepis na ciasto, ale podano też opcję babeczkową, więc to właśnie z niej skorzystałam (krócej się piecze, czyli szybciej można zjeść). Nie zawiodłam się, a nawet byłam mile zaskoczona, że są tak dobre mimo, że nie miały żadnego nadzienia, ani kremu. Babeczki mają intensywny smak czekolady, nie kruszą się, są mięciutkie i pozostają wilgotne przez długi czas.

Do dzieła!



Wilgotne babeczki czekoladowe
przepis z "How to be a domestic goddess" Nigelli Lawson


babeczki:

  • 110g masła o temp. pokojowej,
  • 200g cukru trzcinowego muscovado (ja użyłam 100g),
  • 1 jajko,
  • 50g gorzkiej czekolady, roztopionej i przestudzonej,
  • 100g mąki,
  • szczypta soli,
  • 1/2 łyżeczki (2ml) sody,
  • 125ml wrzącej wody.
Rozgrzej piekarnik do temp. 180 st.C. Foremki na babeczki (12 sztuk) wyłóż papierowymi papilotkami.

Masło utrzyj z cukrem na jasną i puszystą masę, a następnie dodaj jajko i dobrze je wmieszaj. Wlej przestudzoną czekoladę, wymieszaj tylko tyle, by składniki połączyły się ze sobą. Mąkę wymieszaj z solą i sodą. Dodawaj ją naprzemiennie z gorącą wodą do masy, aż uzyskasz gładkie, dość rzadkie ciasto. Rozlej ciasto między przygotowane foremki i wstaw do piekarnika na ok. 30 minut, aż patyczek wbity w środek wyjdzie suchy, ale przylepią się do niego okruchy. Wyjmij z pieca i ostudź. (to jest opcja dla tych, co chcą jeszcze polewę. A jeśli nie jest Ci ona do szczęścia potrzebna, to wcinaj babeczki i na ciepło, i na zimno- obie wersje są pyszne).

polewa:
  • 125g ulubionej czekolady (ja użyłam deserowej),
  • 100ml śmietanki 30% lub 36%,
  • opcjonalnie posypka lub drażetki do dekoracji.
Śmietankę wlej do garnuszka i zagotuj. Kiedy zawrze, wylej ją na połamaną czekoladę i odstaw na 2-3 minuty. Po tym czasie dobrze wymieszaj całość i deliktanie przestudź, by nie dekorowac babeczek gorącą polewą. Następnie rozsmaruj polewę na babeczkach i posyp ulubioną posypką lub np. Lentilkami albo wiórkami czekolady. I gotowe! Teraz odpoczywaj i zajadaj :) 






1 komentarz:

  1. Mam tę książkę, ale tych babeczek jeszcze nie robiłam, muszę to nadrobić, bo wyglądają smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...