poniedziałek, 30 lipca 2012

Kokosanki biszkoptowe


Wspaniały, delikatny, puszysty i wilgotny biszkopt otulony polewą kakaową i aromatycznymi wiórkami kokosowymi. Kokosanki biszkoptowe! Nie przytłaczają słodyczą, ale jedząc je nie mam wątpliwości, że to słodycze :) Ciężko się od nich oderwać- takie smaczne! I aż trudno uwierzyć, że nie zawierają ani grama cukru i są wegańskie. Są dla mnie wielkim odkryciem z dwóch powodów. Po pierwsze- do tej pory pod nazwą kokosanki kryły się tylko te robione przez Babcię i kupowane na jarmarkach. Takie, które w składzie mają tylko białko jaja, cukier i mnóstwo wiórków kokosowych. Po drugie- biszkopt. Generalnie nie jestem fanką tego rodzaju ciasta. Jakieś takie zbyt lekkie i zazwyczaj za suche (a jakoś nie widzę głębszego sensu dodatkowego nasączania ciasta już po jego upieczeniu). Ale ten jest zupełnie inny- wilgotny i miękki, ale nie jak napompowana buła. A co najważniejsze, jest wegański i większość składników, z których jest wykonany możemy znaleźć w swojej kuchni każdego dnia. Na pewno będę z niego korzystać ;) Z przepisu wychodzi całkiem niemała gromadka kokosanek, które (jeśli się uchowają) na drugi dzień smakują jeszcze lepiej- zwłaszcza, że zjada się je bez wyrzutów sumienia. Za wspaniały przepis bardzo dziękuję Dianci ;)



Kokosanki biszkoptowe
przepis by diancia

biszkopt:
(inspirowany tym )
  • 2 szklanki (500ml) mąki pszennej,
  • 1 szklanka (250ml) mleka sojowego,
  • 1 łyżka (15ml) proszku do pieczenia,
  • 5 łyżek (75ml) słodu (ja nie miałam, więc użyłam miodu),
  • szczypta soli,
  • 1/2 szklanki (125ml) oleju.
Piekarnik rozgrzej do temperatury 180 st.C. Prostokątną foremkę o wymiarach 25x35cm wyłóż papierem do pieczenia.
Do miski przesiej mąkę, proszek i sól. Dodaj resztę składników i dokładnie wymieszaj trzepaczką na gładką masę. Przelej do foremki, wstaw do piekarnika i piecz ok. 15-20 minut. Wyjmij z pieca i ostudź kompletnie.  

polewa kakaowa:
  • 200g margaryny lub w wersji nieortodoksyjnej/nie-do-końca-wegańskiej masła,
  • 6 łyżek (90ml) ciemnego kakao,
  • 8 łyżek (120ml) mleka sojowego,
  • 4 łyżki (60ml) słodu lub miodu.
Wszystkie składniki umieść w garnuszku i podgrzej na małym ogniu, mieszając. Kiedy wszystkie składniki zagotują się, spróbuj polewy starając się jednocześnie nie poparzyć- jeśli jest wystarczająco słodka i kakaowa zdejmij z palnika i ostudź, a jeśli brakuje jakiegoś składnika, uzupełnij go.

dodatkowo:
  • duuuużo (ja użyłam ok. 250-300g) wiórków kokosowych- wcześniej podprażyłam je na suchej patelni.
Ostudzony biszkopt pokrój na prostokąty (ok. 48sztuk) lub kwadraty (ok. 60 sztuk). Każdy kawałek obtocz przy pomocy widelca w polewie kakaowej, a następnie w wiórkach kokosowych i układaj na papierze do pieczenia/ folii. Pozostaw kokosanki do zastygnięcia w pokojowej temperaturze lub wstaw do lodówki (wtedy szybciej stwardnieją i można je szybciej zjeść!).







P.S. Stoooo lat, Iwo!!!!!!! :*

2 komentarze:

  1. Biszkopt piekłem wg. własnego przepisu , reszta jak tutaj , świetny pomysł , pyyycha ! Polecam !
    Wojtek Lubin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wojciech, cieszę się, że smakuje :) Ja uwielbiam te kokosanki i stanowczo za rzadko je piekę! Przepis Diany jest na prawdę świetny ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...