wtorek, 21 sierpnia 2012

Niezwykłe muffinki czekoladowo-cukiniowe


A oto dlaczego te babeczki są tak niezwykłe:
  • są wegańskie,
  • nie zawierają ani grama rafinowanego cukru,
  • są bezglutenowe,
  • są zrobione z warzywa, a mimo to są bardzo słodkie,
  • do ich przygotowania nie używa się żadnego tłuszczu,
  • są bardzo smaczne :).
To wszystko chyba mówi samo za siebie.

Tak więc jest to wypiek idealny dla osób dbających o zdrowie i tych, co właśnie się odchudzają, dla alergików, albo dla odważnych, którzy nie boją się nowych smaków w kuchni- dla każdego. Nie smakują może, jak Diabelski Tort Czekoladowy , ani inne supersłodkie i tłuste ciasta. Ale też nie przypominają trocin, których nie da się zjeść bez solidnej popitki. Są niezwykle wilgotne i miękkie dzięki dodatkowi cukinii, której wcale nie rozpoznajmy na języku. Gdzieś tam na kubeczkach smakowych mieszają się aromaty kakao i wybranego przez nas słodu. Nie każdy będzie ich wielbicielem- to fakt, ale ja jestem tymi muffinkami zauroczona. Bo nie sądziłam, że wypiek o takim składzie może aż tak dobrze smakować.


Muffinki czekoladowo-cukiniowe
przepis, zmodyfikowany przeze mnie, pochodzi ze strony Happy Herbivore

  • 1 szklanka (250ml) bardzo drobno zmielonej mąki ryżowej,
  • 1/4 szklanki (60ml) skrobi ziemniaczanej,
  • 1/4 szklanki (60ml) ciemnego kakao,
  • 1 1/4 łyżeczki (6ml) proszku do pieczenia,
  • 3/4 łyżeczki (3,5ml) sody,
  • szczypta soli,
  • 1 średniej wielkości (mój ważył bez skórki ok. 85-90g) dojrzały banan, rozgnieciony,
  • 1/2 szklanki (125ml) słodu lub miodu lub syropu z agawy,
  • 1/2 szklanki (125ml) musu jabłkowego (rozgotowane jabłka),
  • 1 szklanka (250ml) cukinii startej na ze skórką na tarce o grubych oczkach.
Rozgrzej piekarnik do temp. 180 st.C. Foremki na muffinki wyłóż papierowymi papilotkami (nie jest to konieczne, jeśli używasz silikonowych foremek).
Do miski przesiej mąkę, skrobię, kakao, proszek, sodę i sól, i dokładnie wymieszaj. W osobnym naczyniu wymieszaj banana ze słodem, musem i cukinią. Wlej tą mieszankę do miski z mąką i wymieszaj łyżką lub łopatką. Rozlej masę do foremek (mi wyszło 11 babeczek) i wstaw do piekarnika na ok. 18-20 minut- patyczek wbity w środek babeczki powinien wyjść suchy. 

* Do ciasta można tuż przed nałożeniem do foremek dorzucić ulubione dodatki, jak: orzechy czy kawałki czekolady.

 

2 komentarze:

  1. Wspaniałe! Co prawda ciut pozmieniałam, jak to ja ;), między innymi zostało upieczone w formie keksowej (8x22cm). Jest przepyszne! Mięciutkie, czekoladowe, wilgotne...nic mu nie trzeba, nawet kawki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jupi! Bardzo się cieszę, że Ci posmakowało :) A Twoje zmiany zawsze wychodzą na dobre, o czym sama mogłam się przekonać, korzystając z przepisów ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...